Tibi la Paris Dakar

Într-un colț de garaj prăfuit dintr-un sat românesc, printre borcane cu șuruburi de „să fie”, Tibi și-a pus în cap să facă istorie: să participe la celebrul raliu Paris-Dakar atât la categoria moto, cât și la cea auto. Ideea a venit într-o seară, după ce vecinul Mitică i-a spus că „n-a văzut el român care să nu facă două lucruri deodată”.

Strategia lui Tibi: viteză și rezistență

Tibi și-a ales echipamentul cu grijă. La categoria moto, a optat pentru un brand românesc Mobra modelul Hoinar, iar la categoria auto, și-a adus mândru o Lada care „încă merge dacă nu pui frână prea des”.

Planul lui? Simplu: termină traseul de motocicletă, apoi se întoarce pe jos să își recupereze mașina și face traseul din nou! „Dacă alerg destul de repede înapoi, mă și antrenez. Oricum, n-au făcut ăștia destule benzinării pe traseu, așa că e mai bine așa”, a explicat el, frecându-și mâinile de entuziasm (sau de frig, încă nu era clar).

Pregătirea: ce poate merge prost?

Antrenamentele lui Tibi au inclus alergatul după autobuz și urcatul dealului cu butelia în spinare. „Dacă pot căra 30 kg de gaz, sigur pot căra și un bidon de benzină pentru Lada”, a spus el optimist.

Singura problemă a apărut când și-a dat seama că trebuie să învețe navigația cu GPS-ul. „Lasă, că mă iau după urmele de roți. Și dacă mă pierd, întrebi un beduin, nu?”, a spus el, sigur pe el.

Startul și primele probleme

În ziua cursei, Tibi a pornit pe motocicletă cu un entuziasm nebunesc. A reușit să parcurgă prima etapă, dar motocicleta, fiind made in Romania, a avut o personalitate proprie: s-a oprit în mijlocul dunelor. „E normal, asta-i boala lor, le place să se odihnească”, a comentat Tibi, dându-i două palme prietenești.

Apoi a venit partea cu alergatul înapoi. Problema? În Sahara nu există umbră, iar temperaturile nu sunt tocmai prietenoase. „M-am gândit să fac și un pic de bronz. Oricum, până ajung la Lada, poate găsesc și niște apă, că mi s-a terminat bidonul”, a spus el, vizibil deshidratat.

Finalul glorios

Tibi a ajuns la mașină după trei zile, cu un bronz pe care doar un ardelean încăpățânat l-ar suporta. A pornit Lada și, surprinzător, a ajuns la finalul cursei… ultimul, dar încă pe roți. „Important e că am terminat. Și că n-am făcut pană decât de șase ori”, a zis el, scuipând nisip.

Deși nu a câștigat, Tibi a devenit o legendă în Dakar, fiind primul om care a participat la două curse și a făcut traseul de trei ori—o dată cu motocicleta, o dată pe jos și o dată cu mașina.

„La anul mă gândesc să mă întorc și cu bicicleta”, a declarat el, spre groaza mecanicilor.

⚠️ Acest articol este un pamflet și trebuie tratat ca atare. Orice asemănare cu realitatea este pur întâmplătoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *